قیمت شارژ کارتریج به چه عواملی بستگی دارد؟
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
قیمت شارژ کارتریج به چه عواملی بستگی دارد؟
نوشته شده در پنج شنبه 9 شهريور 1402
بازدید : 145
نویسنده : tara

قیمت شارژ کارتریج به چه عواملی بستگی دارد؟

اگرچه سازندگان تجهیزات چاپ بر استفاده از کارتریج های جدید اصرار دارند و از بارگیری مجدد چندین کارتریج خودداری می کنند، اما این محصولات بسیار گران هستند و نیاز به تعمیر و نگهداری زیادی دارند. اقتصادی ترین جایگزین برای کارتریج های جدید برای کاربران، پر کردن یا شارژ مجدد کارتریج است. زیرا در بیشتر موارد می توانید با بارگیری مجدد و استفاده مجدد از آن، کیفیتی برابر با یک کارتریج جدید دریافت کنید.

با این حال، هزینه پر کردن کارتریج نیز وجود دارد که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت. اگر به فکر شارژ مجدد کارتریج هستید و می خواهید در مورد عوامل موثر بر هزینه شارژ مجدد کارتریج بدانید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

تاثیر قیمت تونر بر قیمت شارژ کارتریج

تونر و جوهر مهم ترین مواد مصرفی کارتریج هستند و بدون آنها نمی توانید چاپ کنید. تنوع در این مواد و شرکت های سازنده آنها انتخاب جوهر را تا حدودی دشوار کرده است. اما انتخاب جوهر با کیفیت بسیار مهم است و ارتباط مستقیمی با کیفیت چاپ دارد. استفاده از تونرهای غیر اصل و تقلبی نه تنها کیفیت مورد انتظار را به شما می دهد، بلکه چاپ های کمتری نسبت به تونرهای اصلی تولید می کند. کیفیت چاپ، وضوح و خوانایی اسناد چاپی از دیگر مواردی است که اهمیت استفاده از تونرهای اصلی برای شارژ کارتریج را افزایش می دهد.

پودر تونر پرینتر رنگی اچ پی

برخلاف تصور رایج که استفاده از کارتریج های غیر اصل برای شارژ کارتریج مقرون به صرفه است، این کارتریج ها نه تنها هزینه های شما را افزایش می دهند، بلکه با آسیب رساندن به تمام قسمت های کارتریج مانند سر، درام و سوخت، عمر مفید آن ها را کاهش می دهند. . بنابراین استفاده از تونر اورجینال با وجود افزایش هزینه شارژ شارژر باعث کیفیت و دوام بهتر تجهیزات اداری می شود و در آینده مجبور به پرداخت خسارات سنگین نخواهید بود.

یکی دیگر از عوامل موثر بر هزینه های پر کردن مخزن پر کردن مخزن تا حداکثر ظرفیت آن است. با اطمینان از انجام این کار، چاپگر شما هر بار که کارتریج را دوباره پر می کنید، صفحات بیشتری را چاپ می کند و در هزینه شما صرفه جویی می کند.

نقش هزینه درام در هزینه بارگیری کارتریج

درام یک استوانه با بار الکتریکی است که تونر را از کارتریج می کشد تا تصویر را به کاغذ منتقل کند. درام ها بسته به طرح و مدل چاپگر به دو صورت در آنجا قرار می گیرند. در برخی از چاپگرها درام در کارتریج تعبیه شده است و در برخی دیگر یک واحد جداگانه است. قیمت کارتریج های مجهز به درام داخلی کمی بالاتر از ماشین های دارای درام مستقل است.

درام کارتریج پرینتر لیزری

دستگاه‌هایی که درام‌های مستقل از کارتریج دارند معمولاً پس از سه یا چهار بار شارژ مجدد یا تعویض کارتریج نیاز به تعویض درام دارند. این به این دلیل است که درام یکپارچه با کارتریج باید پس از هر بار شارژ مجدد کارتریج تعویض شود. در واقع در مقایسه با سایر قسمت های کارتریج، درام با هر بار شارژ مجدد باید زودتر از سایر قسمت ها تعویض شود.

سطح بشکه اغلب در اثر استفاده فرسوده یا آسیب می بیند و اگر با بشکه جدید جایگزین نشود، در نهایت با خطوط نازک و عمودی و لکه ها و لکه های زیادی در صفحه چاپ شده خود مواجه می شوید. بنابراین قیمت درام می تواند رابطه مستقیمی با هزینه بارگیری کارتریج داشته باشد.

نقش جایگزینی آهنربا در هزینه شارژ مجدد کارتریج

آهنربا یک میله استوانه ای با خواص مغناطیسی است. این قسمت بین کارتریج و درام قرار دارد و تونر توسط بارهای الکتریکی بین آهنربا و درام به درام منتقل می شود. آهنربا، مانند درام، باید هنگام شارژ کارتریج بررسی شود. زیرا قسمت دوم بعد از درام است که اغلب در اثر استفاده مکرر آسیب می بیند و باید به موقع تعویض شود.

آهنربای کارتریج پرینتر لیزری

آسیب به آهنربا باعث ایجاد لکه های سیاه، محو شدن چاپ و سوراخ های سفید در نسخه چاپی می شود. تغییر آهنربا در هنگام شارژ یکی دیگر از گزینه هایی است که مستقیماً بر هزینه شارژ کارتریج تأثیر می گذارد.

تاثیر قیمت فوم غلتک بر قیمت شارژ کارتریج

هنگام پر کردن مجدد کارتریج، همیشه توصیه می شود قطعاتی را که در طول فرآیند چاپ آسیب دیده اند با قطعات جدید تعویض کنید. در این نسخه بر حفظ کیفیت چاپ، چاپ بیشتر و افزایش عمر دستگاه تاکید شده است. بعد از درام و آهنربا، فوم غلتک یکی از قطعاتی است که در هنگام پر کردن کارتریج اولویت تعویض دارد.

غلتک فوم کارتریج پرینتر لیزری

فوم غلتک نه تنها به انتقال تونر به کاغذ در هنگام چاپ کمک می کند، بلکه وظیفه حذف کثیفی و زباله های روی درام را نیز بر عهده دارد. اگر این قطعه آسیب ببیند، با کپی های ضعیف و بسیاری مشکلات دیگر مواجه خواهید شد. به همین دلیل توصیه می شود هنگام بارگیری کارتریج، کارکرد این قطعه را به دقت بررسی کرده و در صورت نیاز آن را با قطعه جدید تعویض کنید. با توجه به این سوال می توان گفت که قیمت تمام شده فوم رولر در هزینه شارژ کارتریج نیز تاثیرگذار است.

نقش تغییر چیپست ها در شارژ قیمت کارتریج

یک تراشه الکترونیکی تعبیه شده در کارتریج با نمایش یک پیام اخطار بر روی رایانه شما، زمانی که تونر چاپگر شما کم است، به شما اطلاع می دهد. این تراشه های هوشمند ظرفیت ذخیره سازی و سطح فعلی کارتریج تونر را کنترل می کنند. و علاوه بر کاهش میزان تونر دستگاه. همچنین در صورت بروز مشکلات دیگر هشدارهایی را به رایانه ارسال می کند.

چیپست کارتریج چاپگر

معمولاً این چیپ‌ست‌ها برای زنگ‌های خاصی برنامه‌ریزی می‌شوند و گاهی حتی زمانی که یک کارتریج دوباره پر شده نصب می‌شود، همچنان هشدار می‌دهند و فرآیند چاپ را متوقف می‌کنند. یکی از مشکلات عمده پر کردن کارتریج را نیز می توان نام برد. برای حل این مشکل، پس از پر شدن کارتریج، این چیپ ست ها باید ریست یا جایگزین شوند تا چاپگر شما به کار خود ادامه دهد.

در برخی از مدل های چاپگر، حافظه این تراشه ها را می توان با تنظیم مجدد تنظیم مجدد کرد. با این حال، برخی از این تراشه ها به طور دائم سطح تون را در حافظه خود ثبت می کنند و به ما اجازه دسترسی به داده های آن را نمی دهند. اگر چاپگر شما دارای چنین چیپ ست است، هنگام پر کردن کارتریج خود باید این تراشه الکترونیکی را تعویض کنید و اگر دارید، باید هزینه خرید چیپست را به قیمت شارژ مجدد کارتریج خود اضافه کنید.

اخرین حرف

شارژ مجدد کارتریج در مقایسه با هزینه خرید کارتریج، هزینه های خود را نیز دارد. بسیاری از قسمت های کارتریج های امروزی خوراکی هستند و در هر بار شارژ مجدد باید از نظر سلامت بررسی شوند. در زمان تعویض هر قسمت از این قطعات حتی در صورت افزایش هزینه، کارتریج اضافه می شود اما کیفیت چاپ و عمر دستگاه را افزایش می دهد.

فراموش نکنید که با خرید گاز نو و پر کردن جعبه در مکانی تخصصی مانند آوای فرهنگ آریا و با کمک کارشناسان این حوزه می توانید هزینه های پرکردن مجدد جعبه را کاهش دهید، به عنوان مثال می توانید قیمت را کاهش دهید. . شارژ مجدد گاز با گوش دادن به چیزها گاز را تا حداکثر میزان پر کنید و سلامت قطعات آن را بررسی کنید از سلامت و دقت چاپگر اطمینان حاصل کنید.

رفرنس مقاله: قیمت شارژ کارتریج به چه عواملی بستگی دارد؟






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: